ワンス・アポン・ア・タイム: エンチャンティング・テイルズ

Once Upon a Time: Enchanting Tales

Character(じんぶつ)

Bird

Unicorn
ユニコーン

Godmother
親切なおばさん
・主人公を助ける役目を担っている

Dwarf
ドワーフ

Stepsister
義理の姉妹

Woodsman
木こり

Ogre
オーガ

Thing(もの)

Hardwork
重労働

Broom
ほうき
Mirror

Potion
ポーション、水薬

Fine Clothes
綺羅、美服

Shoe

Jewels
宝石

Kiss
キス

Aspect(ようす)

Fat
ふとった

Skinny
痩せている

Jealous
嫉妬

Dressed in Rags
ボロの服をきた

Lonely
一人

Poor
貧しい

Wealthy
裕福な

Dreaming
夢をみて

Event(できごと)

A Promise
約束する

Someone Disobevs
反抗する

Dancing
踊る

Making Friends
友達をつくる

Singing
歌う

Mistaken Identity
身分違い

Someone Forgets
忘れる

heart-Broken
失望する。

Place(場所)

Ballroom
舞踏室

Stables
厩舎

Bridge

Bedchamber
寝室

Underground
地下

Dawn
夜明け

Chrone Room
謁見室

Ending Card(結末カード)

Which is how a simple maid came to be queen of this land.
こうしてただのメイドはこの土地の女王になった

The mother was shown to have a kind heart after all.
とにかく母親は、親切な心を持っていることが示されました。

The wondrous beast went back to its forest home and they never saw it again.
不思議な獣は家の森に戻って、彼らは再びそれを見ることはありませんでした。

So they were married at last and all the kingdom rejoiced.
それで、彼らはついに結婚し、国中に喜ばれました。

But he kept it a secret, as he had promised.
彼が約束したように、彼は、それを秘密にし続けた。

And the whole city rejoiced because of that kiss.
そして、街全体がそのせいキスの喜びました。

And that is escaped their imprisonment.
そして、それは彼らの投獄を免れています。

The mirror cracked and all her evil was undone.
ミラーが割れ、すべての彼女の悪魔が取り払われました。

The potion finally restored his memory.
最終的にポーションは彼の記憶を取り戻しました。

The disobedient sister was punished at long last.
ついに反抗的な妹が罰せられました。

The enchanted item saved them all.
魔法の道具が彼らを皆救いました

But they never again took any advice from a fairy.
しかし、彼らは妖精からの助言を聞くことはありませんでした。

And the hideous beast was transformed info a handsome prince.
そして、恐ろしい獣はハンサムな王子に変身しました。

Despite his hideous form, she grew to love him.
彼の恐ろしい形にもかかわらず、彼女は彼を愛するようになりました。

his broken heart was mended.
彼は失意から立ち直りました。

She wore the same jewel on the day they were married.
彼女は、彼らが結婚していた日に同じ宝石を身に着けていました。


ワンス・アポン・ア・タイム?日本語版

ワンス・アポン・ア・タイム?日本語版

Érase una vez... Cuentos encantados

Érase una vez... Cuentos encantados